FANDOM

Arktos – drugoplanowy bohater naszego serialu i główny antagonista pierwszego i trzeciego sezonu. W drugiej serii jest wrogiem neutralnym i bardziej skupia się na prowadzeniu interesów (sprzedawaniu lodów).

CharakterEdytuj

Arktos to bałwan, który za wszelka cenę chce się pozbyć naszego małego Tabalugi chcąc odebrać mu znaki smoka, żeby posiąść medalion, na szczęście smok nie dopuszcza to tego i cały czas jest górą. Arktos ma sługę zwanego Jakubem- pingwina, który zawsze mu usługuje i jest jego zaufanym lokajem. Arktos ma również potężną armię niedźwiedzi polarnych. Jego głównym celem jest zniszczenie Tabalugi (głównie seria pierwsza) jak i zdobycie medalionu (seria trzecia), ale zawsze próbując iść za smokiem, pakuje się w tarapaty i za wszystko obwinia Jakuba.

Jest bardzo apodyktyczny i prawie nigdy nie słucha rad innych, zaś jeśli pomysł, (np. Jakuba) mu się spodoba, przywłaszcza go sobie.

CiekawostkiEdytuj

  • Arktos, mimo iż może zamrażać i jest niebezpieczny, nieraz stchórzył.
  • Jedynie on i Tabaluga mają moce. On lodu, a Tabaluga, ognia.
  • Jakuba uważa za taką, można powiedzieć zabawkę i sługę.
  • Czasem nazywa Tabalugę zieleniną, zieloną jaszczurką lub zieloną gadziną.
  • Gdy był mały, za nos służył mu kamień. Marchewkę zaś dostał od Tabalugi, gdy ten przeniósł się do przeszłości Rzeką Czasu, zostaje to pokazane w odcinku "Gdzie jest zima?".

GrafikaEdytuj