Tabaluga Wiki
Advertisement

Jakub jest najważniejszym z pingwinów z Lodolandii, wyróżnia go monokl na nosie. Pełni on rolę marszałka dworu Arktosa (w 2. i 3. serii nazywany jest jego lokajem), jak również jego doradcą od czasu ucieczki Puchacza Uchu z Lodolandii.

Charakter

Jakub jest bohaterem dynamicznym, a jego charakter zmienia się wraz z serią. Można powiedzieć, że przechodzi istną metamorfozę:

Pierwsza seria

W 1. serii boi się Arktosa, jest mu jednak oddany i jako jedyny nie obraża go za plecami. Nawet kiedy władca go nie widzi, pozostaje mu wierny, w przeciwieństwie do innych podwładnych. Mniej więcej rozumie jego pomysły i choć niejednokrotnie nie uważa ich za najlepsze, nic nie mówi i wykonuje je. Jedyne momenty, gdzie pozwolił sobie skrytykować zachowanie Arktosa to: podczas zburzenia przez Arktosa zabawkowego igloo Jakuba oraz podczas gry w szachy.

Druga seria

W 2. serii Jakub krytycznym okiem spogląda na poczynania swego pana, wyśmiewa się z niego, czasami wręcz kpi w żywe oczy. Tym razem ma to miejsce w bardzo różnorodnych sytuacjach, nie tylko w grach lub zabawach.

Trzecia seria

W 3. serii próbuje już pozbyć się Arktosa i przejąć władzę w Lodolandii, a nawet jeśli mu pomaga, to szuka w tym własnej korzyści, rywalizując z Keyem i Sępem.

Na przestrzeni całego serialu udaje mu się czasem nawiązać przyjaźń z Tabalugą, ale pozostaje wierny Arktosowi. Pojawia się w każdej serii, a w ostatnim odcinku zostaje zdany sam na siebie, gdyż Arktos zostaje pokonany przez Tabalugę i zamrożony na wieki w swoim pałacu.

Advertisement