FANDOM

Medalion Smoka - Medalion o niezwykłej mocy. Tabaluga musi go odnaleźć w trzeciej serii. W odcinku ''Medalion Smoka'' pojawia się nietypowe zaćmienie słońca. Nessaja i Puchacz Uchu tłumaczą Tabaludze że to znak od Ducha Smoków. Tabaluga dowiaduje się, że musi odnaleźć Medalion Smoka i że każde jego zadanie jest opisane w Księdze Smoków. Niestety Kameleon Key podsłuchuje tę rozmowę i mówi wszystko Arktosowi z nadzieją że przyjmie go do służby w pałacu. Arktos jednak nie przyjmuje Keya, bo ten nie wie gdzie jest księga i każe swoim służącym wyrzucić go na zewnątrz. później Arktos próbuje zdobyć Księgę Smoków, co przeszkadza Tabaludze. Okazuje się, że w Księdze Smoków nie ma żadnych słów i żeby się dowiedzieć jak zdobyć Medalion Smoka trzeba położyć księgę w kryształowej jaskini w pełni, gdy na niebie jest Księżyc Smoków. Nessaja i Puchacz tłumaczą Tabaludze, że nawet jeśli będzie musiał rozwiązać zagadki musi pamiętać, że to nie jest gra i na każdym kroku czyha niebezpieczeństwo. Opowiadają Tabaludze, że kiedyś w Rajskiej Dolinie był wulkan, który niszczył co roku część Rajskiej Doliny. Tyrion po zdobyciu medalionu wykorzystał jego moc podniósł wielki lodowiec i zatkał nim wulkan. Tabaluga dowiaduje się też, że z tego poodu na strażnika medalionu spoczywa ogromna odpowiedzialność. Tabaluga więc zaczyna poszukiwania Kryształowej Jaskini. Jednak w tym czasie Key kradnie księgę i daje ją Arktosowi z nadzieją, że go przyjmie. Jednak Arktos widząc jedynie czyste kartki nie przyjmuję Keya i każe go wyrzucić z pałacu. Zaś później psuje całą księgę i każe ją wyrzucić z pałacu. Tabaluga musi odzyskać księgę.