Tabaluga Wiki
Advertisement
Tabaluga Wiki

 Sól w nadmiarze szkodzi (ang. Too Many Salt Is Detrimental To The Health) - piętnasty odcinek pierwszego sezonu i serialu.

Fabuła

Z uwagi na niezadowolenie społeczne, Arktos decyduje się zorganizować lodową ucztę. Jednak w Lodolandii brakuje słodkiej wody. Problem ten ma rozwiązać Jakub.

Tabaluga, Milunia i Grzebcio są w kopalni soli i sprawdzają, jak smakuje ona z różnymi warzywami. Bzyk i Rubin przylatują ich powiadomić o tym, co się dzieje w Rajskiej Dolinie.

Jakub i kilku innych robotników budują tamę na rzece. Przedstawia to jako podarunek służący jako most, jezioro i zbiornik wody. Zwierzęta Rajskiej Doliny zgadzają się, za wyjątkiem Tabalugi i Nessai, jednak zostali oni przegłosowani.

Tabaluga orientuje się, że jest to podstęp kiedy znajduje zakopaną rurę odprowadzającą wodę. Jednak odprowadza ona jej za mało i tama spowodowała powódź. Woda zalała również kopalnię soli, więc do zbiorników Arktosa trafia słona woda. Jakub zabiera zgromadzoną wodę, a w Lodolandii zaczyna się uczta. Jako że lody są zrobione ze słonej wody, nie smakują one mieszkańcom Lodolandii, którzy teraz są jeszcze bardziej wściekli.

Tabaluga prosi bobry o zburzenie tamy. Mimo że bobry prawie zostały wciągnięte w wir wodny, udało się ją zburzyć. Arktos w tym czasie sprawdzał dlaczego woda jest słona, więc został przez nią zalany.

Ciekawostki

  • Scena głosowania (bez dźwięku) została przeklejona do odcinka Książę Tabaluga gdzie służy za scenę organizowania odbudowy Rajskiej Doliny.
Advertisement