Tabaluga Wiki
Advertisement
Tabaluga Wiki

Uchu – drugoplanowa postać serialu Tabaluga.

Wygląd

Uchu to szara sowa, sowa ta jest zwykle ubrana w szatę zapinaną guzikiem z herbem Lodolandii.

Opis postaci

Posiada kryształową kulę (właściwa nazwa: magiczny głaz), która pozwala mu odkrywać niedaleką przyszłość, przeszłość oraz zdarzenia z innego miejsca. Uchu był podczas pierwszej serii więziony przez Arktosa, gdzie jego wiedza i kryształowa kula miały służyć do podłych celów władcy Lodolandii (miał pełnić rolę jego doradcy).

W rzeczywistości zawsze starał się przeszkodzić w niecnych planach Arktosa. Władca obiecał uwolnić go, jeśli wygra z nim w szachy. Uchu nigdy nie wygrał, gdyż Arktos oszukiwał, jednak pod koniec 1 serii uwolnił go Tabaluga. Puchacz to duchowy mentor Tabalugi, który posiada najrozleglejszą wiedzę w Rajskiej Dolinie, tak o jej historii, jak i w naukach przyrodniczych i magicznych eliksirach. Pojawia się w każdej serii.

Ciekawostki

  • W odcinku Sługa dwóch panów Uchu mówi, że kryształowa kula pokazuje jedynie zamierzchłą przeszłość, jednak nawet w tym samym odcinku pokazuje ona wydarzenia teraźniejsze. Z kolei w odcinku Gdzie jest zima? Uchu mówi, że kula nie pokazuje przeszłości.
Advertisement